Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna to spójny zbiór elementów (m.in.: graficznych, typograficznych, symbolicznych) służący kreowaniu wizerunku firmy, marki na rynku oraz wyróżnieniu jej na tle konkurencji.
Elementy identyfikacji wizualnej
– logo (więcej o logo znajdziesz tutaj)
– kolorystyka,
– typografia (krój pisma),
– wizytówka,
– teczka ofertowa,
– kalendarz,
– dokumenty firmowe,
– materiały reklamowe,
– opakowania,
– gadżety,
– strona internetowa,
– media społecznościowe,
– wystrój biura,
– ubrania pracowników itp.
Cechy dobrej identyfikacji wizualnej

spójna – wszystkie elementy tworzą jedną całość w sposób harmonijny, przemyślany, pasujący do siebie,
prosta i czytelna – skomplikowane znaki, zbyt duża ilość kolorów i krojów pisma źle wpływa na ogólny odbiór całości, wprowadza chaos i niepokój u odbiorcy,
oryginalna – stworzona dla konkretnej firmy, nie będąca kopią rozwiązań innych na rynku,
budząca skojarzenia – poprzez nawiązanie do charakteru, wartości i celów firmy,
rozpoznawalna – łatwo zapadająca w pamięć.
Co pomaga zadbać o spójną identyfikację wizualną?

Księga znaku
zbiór informacji potrzebnych do prawidłowego posługiwania się logo.
Zawiera najczęściej następujące elementy:
– opis znaczenia logo,
– opis budowy logo,
– opis zastosowanej kolorystyki oraz użytego fontu,
– pole ochronne,
– wersje monochromatyczną i achromatyczną,
– wielkość minimalna,
– stosowanie logo na tłach jednolitych,
– stosowanie znaku na tłach niejednolitych,
– przykłady prawidłowej i nieprawidłowej formy logo.
Księga identyfikacji wizualnej
zbiór informacji, wskazówek, kompleksowo opisujących elementy identyfikacji wizualnej oraz sposoby i zasady ich wykorzystania.
Zawiera najczęściej następujące elementy:
– opis logo (to, co zawiera księga znaku)
– kolorystyka,
– typografia,
– wzory druków firmowych,
– wzory materiałów reklamowych do druku i do internetu,
– architektura i wystrój budynków, biur i punktów sprzedaży,
– charakterystyka ubiorów pracowników,
– inne informacje o elementach identyfikacji wizualnej.
nowości na blogu
Kartki i bileciki prezentowe do pobrania za darmo
Mała forma – wielki efekt, czyli kilka słów o wizytówce
Na co zwrócić uwagę podczas projektowania logo?
- wszystkie wpisy
newsletter
Zapisz się, aby pobrać bezpłatny, przykładowy logo brief oraz być na bieżąco z tym, co dzieje się na blogu.

Gotowe!
Sprawdź e-mail w celu potwierdzenia subskrypcji.
0 Komentarzy